onsdag 16 maj 2012

Mittwoch

Har precis vinkat av Aida som ska till Hamburg över helgen för att besöka sin kusin. Hanna har sin Johan här på besök, vilket betyder att jag måste sporta ensam ikväll. Får se vilka spännande övningar instruktören har hittat på för oss idag. (Läs: om jag måste ligga på rygg och saxa med benen i en hel timme igen utan musik, dör jag.)

Igår firades min sambos 21-års dag vid hamnen. Hon bjöd på Bratwurst, bröd och öl i äkta tysk anda. Det var riktigt gemütlich, även om vi höll på att frysa ihjäl. "Fryser du? Men du är ju från Finland!" Har tappat räkningen på hur många gånger detta har sagts till mig :)



Aida, Kristyna och Terka igår.


Piknikki. 


Synttärisankari bzw. kämppis Katea, och Gabi :)


Har för övrigt fått veta att vi erasmusar får skriva tent en vecka före alla andra, att proven kommer vara 45  minuter långa (omg!!!), och att de är lite lättare än tyskarnas. HURRA! Detta betyder alltså att vi hinner hämta våra intyg av läraren på att vi klarat proven och ge dem till Prüfungsamt, som i sin tur bearbetar dem och ger oss ett annat intyg så att vi får kurserna till godo i Vasa. Kind of, har inte orkat fördjupa mig i hur denna process går till ännu... Jag säger bara WEBOODI. Hur skulle det vara med ett elektroniskt system i stället för handskrivna lappar? huh? Men seriöst, jag minns inte ens när jag sist har haft en 45 minuters tent, i lågstadiet? Det kan ju bara inte misslyckas. ( väl..?)



Hoppas Bobster kommer hem från Vasa ikväll så att vi kan skypa :)







1 kommentar: