måndag 28 maj 2012

Elämä voittaa

Har återigen lyckats ställa om dygnsrytmen, klockan är 01:30 och jag känner mig hur pigg som helst. Jag har varit sjuk i en vecka nu, men börjar vara på bättringsväg. Har suttit på balkongen med H största delen av dagen och filosoferat kring studier och framtidsplaner, lite glass hann vi med också (för att ta ner svullnaden i halsen, förstås). Tur att vi har ledigt från uni imorgon, skulle nog inte orka koncentrera mig på föreläsningar ännu.  Mina kämppisar har tagit god hand om mig och jag har fått prova på olika ryska mediciner och polska örtextrakt, vilket är en upplevelse i sig. Har försökt vila så mycket som möjligt och har skippat alla evenemang inne i veckan, hande laang kommer ju hit nästa onsdag så jag vill ju bli frisk tills dess! Jag har inte gått utanför lägenheten på några dagar och börjar känna mig rastlös nu, det måste ju båda gott? Tyvärr var jag också tvungen att hoppa över exkursionen till Rostock i lördags, skulle gärna ha velat se staden och den långa stranden, men jag fick nöja mig med att se andras bilder på fb :)

Har tröskat igenom ett otal filmer under de senaste dagarna, däribland gamla godingar såsom Dirty Dancing och Cry-Baby <3 Måste nog ha varit febrig på fredag eftersom jag såg Transporter tvåan ensam och helt frivilligt.


Ett inlägg utan vare sig spännande händelser eller bilder, med sparsam förekomst av smileys. Tschüs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar