torsdag 10 maj 2012

Flum

Så var det helg igen, nästan. Tiden går så fort, speciellt när det är sommarväder här nu. Har inte ens behövt ha jacka på sig idag, härligt :) Idag har jag tillsammans med A o H lagat de sista uppgifterna till lingvistikkursen i Vasa, HURRA! Efter det beslöt vi oss för att belöna oss med lite shopping, again. Konstaterade idag att jag varit ganska flitig med att inhandla nya saker här, både kläder och små inredningssaker. Men man lever ju bara en gång, så det blir nog några par skor till innan jag är färdig! R får bära hem allt sen :D (i min söndriga väska, den nya lämnar här, såklart.)

Det blir en ganska lugn helg tror jag. Har varit ganska många tillställningar på sistone, vappen firades vid hamnen och förra helgen var det födelsedagsfest på fredag och chumchumparty på lördag. Man börjar ju känna av åldern, orkar inte som förr, haha. Nej, det var faktiskt riktigt roligt att vara på en "riktig" klubb eftersom vi mest brukar vara vid studentställen som är lite sådär halvt... ja. Ska kanske besöka en cocktailbar på lördan, Domburg, ett ställe var man sitter i schäslonger utan skor och bara chillar, låter skönt :) På tisdag är jag bjuden på min kämppis födelsedagsfest och då blir det grillning igen, får hoppas på varmt väder. Har btw tänkt att R får ta med lite Nordqvists te och Fazers choklad så jag får överraska mina sambos. De är så otroligt trevliga, har verkligen haft tur med lägenheten när man hör vilka typer vissa andra måste bo med...





En kväll vid Geokeller. Folk tillbad öl, riktig mässa med psalmer och allt :D



Vappen, Philipp fungerade som grillmästare.


Marta, Dominica och Terka.


Adriana och Hanna.



Så fint på kvällen när det blev mörkt. Myyyys!




Nu ska jag hämta mina kläder som har varit på tork, tschüs!



3 kommentarer:

  1. Nordqvists tiikerin päiväuni...AWESOME!Man får en unicorn feelis åv e :D

    SvaraRadera
  2. unicorn feelis åv tiger? sounds legit :D å sadepäivän ilo <3 ååååh.

    SvaraRadera
  3. I know...but it's true...ein tigecorn!

    SvaraRadera